Sider

mandag 23. januar 2012

Få en bedre morgen!

Forbered deg godt kvelden i forveien!
Legg frem klær.
Gjerne på badet, da er det godt og varmt når barna (og deg selv) skal kle på seg.

Lag matpakken og sett den kaldt i kjøleskapet.


Legg frem jakker,sko,votter slik at det bare er å ta det på...


ja og skoa da... :o)


Slik så det ut her i morges.
Får å få det til å gå opp, måtte barna bli med meg på jobb kl halv syv.
Da var det bare å ta med den ferdig pakkede sekken...


....kl 06.05 var vi i bilen.
Barna var så flinke.

Dette var med på å gjøre min morgen lettere og uten konflikter :o)
Kanskje noen tips å ta med seg? :o)



6 kommentarer:

  1. Legger fram klær om kvelden selv. Slippe å styre med det om morran. Men mat lager jeg ikke dagen før. Blir ikke maten "slapp" da? Om den ligger ferdig fra dagen før i kjøleskapet? Sikkert bare jeg som tror det. *ler*

    SvarSlett
  2. Så god du er! jeg hadde nesten helt sikkert IKKE klart å komme meg avsted med mine 3 troll så tidlig.. De to eldste er så til de grader b-mennesker at de må hales ut av senga kvart på 8;) men planlegging er bra,så slipper man krangling om antrekket med morgengretne barn:P

    SvarSlett
  3. utrolig godt jobba
    det der er ikke lett for hverken store eller små.
    noe sånt vi prøver å få til vi også. det går som regel fint.
    og når hverdagssakene glir, så er jo alt bra! :)

    SvarSlett
  4. Jeg prøver dette av og til - men som oftest skjærer det seg helt.
    Syns æ må bruk uttrykket- mamma har det travelt, mamma skal i møte ganske så ofte..
    Ha en flott onsdag.
    Klem Mari Johanne

    SvarSlett
  5. Huff, det var veldig tidlig..
    Vi gjør det samme her også, selv om vi er på farten en time seinere.. syns starten på dagen er veldig viktig, og kan man unngå stress er jo det aller best. Det er jo ofte vi voksne som betinger humøret..
    Ha en fin onsdagskveld..

    SvarSlett
  6. Akkurat sånn ser det ut nesten hver dag her også. Det gjor det så mye enklere og vi slipper unna sååå mange diskusjoner.

    Nå gleder jeg meg til å se hvordan skapet blir med tapet :-)

    Lina N

    SvarSlett