Sider

torsdag 12. november 2009

Så fort man kan....

få ting gjort..
Om man bare setter i gang.
Når ungene er i seng er det så lett å sette seg ned forann tv`en eller dataen og kapitulere.
I dag hadde jeg bestemt meg for å gi kommoden min sitt første strøk med maling.
På et blunk var det gjort.
Istede for å utsette det...
Deilig :o)
Bilder kommer når resultatet er ferdig.


I går hadde jeg syklubb igjen.
Det var koselig.
Pleier ikke å være så flink til å bake kake akkurat,
men i går gjorde jeg det.
Marrengs kake med sjokoladekrem på.
Her er oppskriften og bilde sammen med den eldste sønnen min.
Jeg måtte selvfølgelig pynte kaken med rosa pynt, og mobbet selvfølgelig den eldste sønnen vår med at han ikke kunne smake på en sånn "jente" kake.. :o)
Da måtte vi ta på sølvkuler i tillegg... Da ble det visst litt gutte kake også :o).


Her med sebastian sin kveldsmat i bakgrunnen :o)


Mors marengs
4 eggehviter
375g sukker (litt og litt)
2ts vaniljesukker
1ss eddik

Jeg pleier og dele det i to hauger.
 Da blir det passe store kaker som kanskje blir spist opp,
vi er ikke så veldige kakemonser...
Det kan også være morsomt for ungene å lage mange små kaker.
Alt til sitt bruk.

Stekes 6min på 200grader, deretter 60min på 130grader.

Krem:
1 fløte
1 liten sjokoladepudding


mmm... Dette var favoritten til bursdagen min når jeg var liten husker jeg :o)



Avslutter dagen med en kjempe god smoothie:
skogsbærblanding
melon,banan,ananas
yoghurt

Kjempe godt, og nydelig farge.


natta :o)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar