Sider

torsdag 22. desember 2011

Juleverksted

I helgen som var, hadde jeg og barna et lite juleverksted.
Og de holdt koken lenger enn forventet :o).




Vi hadde flere ting å velge mellom.
*Bambier som de hadde fått i kalenderen skulle males
*lys skulle pyntes
*krukker skulle pyntes
*lage snøkuler



Minsten begynte med bambien sin.
Det blir aldri nok maling!




Plutselig kom hun på at hun skulle ha glitter på.





Det ferdige resultatet ble faktisk ganske så søtt.


Her er fremgangsmåten til å pynte lys.
Ta av de bakerste lagene på servietten.
Slik at det bare er et tynt lag igjen.


Varm skjeen over et lys.
Gjerne adventstaken ;o)


Deretter gnir man skjeen over servietten,helt til den sitter heeeelt fast.


Her er det noen fine julegaver ja :o)


Disse glass-krukkene skal også få litt servietter på seg.


Da klipper man ut ønsket motiv.
La det være igjen kun et lag.
Ta litt decopage lim og dypp en svamp oppi, som du tar over glasset først.
Deretter tar du servietten  på og tar et forsiktig lag med decopage over igjen.
Når dette har tørket kan du ta flere lag med decopage, så er man sikker på at det tåler vask!





Ble de ikke fine vell??
Dette klarte til og med minsten på to år helt fint.


To dager igjen til jul.
Jeg er fortsatt ikke ferdige med de gavene jeg skal lage.
Så nå må jeg bare sette igang.

Ha en fin dag :o)

1 kommentar:

  1. Så fine ting som ble laget! Gode ideer også som jeg får legge i minnebanken frem til neste jul. ;-)

    SvarSlett