Sider

lørdag 15. oktober 2011

DIY- pimpa IKEA barnemøbler....


Da har jeg begynt på julegaven som jenta vår fikk for TO juler siden..

Slik så dem ut:
LÄTT Barnebord og 2 stoler, hvit, furu Bordlengde: 63 cm Bordbredde: 48 cm bordhøyde: 45 cm Sete bredde: 28 cm Setedybde: 28 cm Setehøyde: 28 cm
Ikea LÄTT barnebord og to stoler.
Først må du male møblene.
Jeg har brukt lilla maling som jeg fikk av malingsdamene.


Deretter må man ha 
skumgummi
linjal
stoff
evt skjærebrett og kniv/saks

Deretter brukte jeg stiftepistol i hjørnene og klippet bort overflødig stoff.


På den ene stolen var det litt vanskelig å få plata på plass.
Da er det greit med hammer!
Men bruk en planke el imellom slik at det ikke blir merker i stolen!! :o)


Tadaaa!!!



Stoffet er fra gamle dynetrekk jeg har fått av mor og far.
Gode barndomsminner. :o)


Sånn.
Da er det klart.



Nå er det til og med testet ut.
Tror det falt i smak.



Da er det bare å få det ned på jenterommet.

Ønsker dere en fin lørdags ettermiddag.
Noen gutter som venter på dataen her.
Er visst en viktig fotballkamp som skal sees...
I deeeet fine været?? hmm... jaja...
Gutter er gutter!!


:o))

3 kommentarer:

  1. Du er bar såååååå flink! :O)

    Heidi

    SvarSlett
  2. Så utrolig fint det ble...
    Herlig farge og stoff med gode minner =liker ;)
    Skjønner faktisk guttene som måtte se fotball jeg! Er lik selv hi, hi.
    Klem May Helen

    SvarSlett
  3. Kjempefine ble de!! Husk å impregnere stoffene, så holde de seg myyye lenger! Jeg burde gjort det på de stolene jeg fikset :/ De sleger sånn spray på kid b.l.a. men fiiiine!! MISUUUUNNELIIIIG!

    SvarSlett