Sider

torsdag 22. oktober 2009

Sitter her med smoothie og fullendt strikketøy.

Beklager til ALLE (;o)hihi) mine følgere...
Jeg har vært så treig. Har tatt masse bilder og har planlagt innlegg, men andre ting har kommet forann.. Blant annet har jeg strikket meg en puff til. Den fikk jeg sydd sammen i sted. Har ligget en stund uferdig. Kjedelig å sy sammen alle tråder, men det må jo til :o). Har ellers strikket sokker til eldste sønnen, som har vokst fra alle de andre strikke sokkene sine, og et babyteppe. Veldig dårlige farger på bilde, tatt med mobilen min i dårlig lys,men det er fargerikt. Tror det blir en flott gave :o)




Det største som ellers har skjedd siden sist, er vel blant annet at storebror har mistet to tenner. På tre dager var det gjort. Jeg fikk gleden av å dra dem ut selv. Jeg var kjent for å være flink til det på meg selv. Hadde ikke glemt gamle kunstner. Veldig GØY!!


Ellers har minste jenta begynt å ake seg fremover. På en måte ikke sååå gøy... Det går så fort. Man vil liksom at tiden skal gå litt saktere, men neida..
Følelsen er vel at tiden bare går enda fortere. Da blir det mitt ansvar å ta var på den tiden jeg har.
Jeg har bestemt å ha ungene mere hjemme fra barnehagen. Noe som jeg stortrives med!! (Fikk lov av barnehagestyrer å ha en mindre prosent "stilling" ,mens jeg er hjemme med Ida Emilie. FANTASTISK!!!!!) Ellers må vi bare kose oss å ta vare på hverandre så godt vi kan, hvert minutt :o) Jeg er bare såå stolt. Har en fantastisk familie. Som fortjener det beste.Hvert minutt.



IRRITASJONSMOMENT FOR TIDEN:

Det som IRRITERER meg VELDIG for tiden, som du ser med STORE bokstaver.
Er kontantstøtten. Tenk at staten gir barnehager 10 000kr i støtte for hvert barn som er i barnehage. Men vi som har lyst å ha barna våre hjemme får 3000. Som de nå har lyst å fjerne helt. Tenk på det!!
Skulle så ønske vi kunne klart oss med kun tre tusen ekstra i mnd i tillegg til mannen min sin lønn... Desverre så er ikke det tilfelle her i huset................................................
(Missforstå meg riktig. Det er bra med barnehager, men man skulle ha hatt et bedre støtte til dem som ikke vil ha full plass....)



Det var alt for i dag. Får håpe det ikke blir like lenge til neste innlegg :o). Skal på hyttetur i helgen. Gleder meg! Ellers så har jeg flere prosjekter på gang, strikke tøfler og male/pusse opp noen møbler. Så vendt i spenning!! ;o)
(greit å skrive det her, ellers er jeg så treig med å få det gjort...!! :o) )

4 kommentarer:

  1. spennende update. Tenk at han har begynt å misste tenner. Om jeg ikke husker feil så hjalp du meg med en av mine tenner en gang for leeeenge siden. Jeg er veldig enig i kontantstøtte irritasjonsmomentet ditt. Det er så trist at vi som synes det er greiest og ønker å være hjemme med barna våre har ikke mulighet til det. Det forventes at man skal ut i jobb før ungen klarer å gå nesten. Og fra da av skal man få se dem bare noen timer til dagen. Jeg er helt enig i at barnehage er supert for de som måtte ønske å ha barna der. Og jeg er ikke imot barnehager i det hele tatt. Men jeg syns det burde vært valgfritt og ikke økonomisk ruinering hvis vi velger å ha dem hjemme, eller delvis. Jeg også kunne tenkt meg delvis etter hvert. Men da mister man jo kontantstøtten og må vell nesten bruke det man tjener på halv stilling eller hva det er på barnehagepenger. Er ikke det bare irriterende. arckh....

    SvarSlett
  2. DU E JO SÅ FLINKE!!! Det teppet ble så fint og fargerikt. Likte den altså.. Selv er jeg ferdig med monster genseren.Det er så deilig å gjennomføre noe helt ferdig.

    Støtter deg med tanke på kontantstøtten: det meste ligger vel i at fleste av de som bruker denne goden er de som burde egentlig ha ungene sine i barnehagen. Men det blir ekstra synd for oss andre. Men men får håpe ting blir bedre for oss.

    Så flink a IDA er da. herlighet. William liker seg best med å sitte han. Han bruker vel mer tid på sangstemmen enn boltring på gulvet. men en gang, en gang kommer han til å boltre seg rundt her.

    Snakkes snuppa

    SvarSlett
  3. Heisann! Gratulerer med ganske ny blogg! :D Veldig hyggelig kommentar du la igjen hos meg, tusen takk!! Setter veldig stor pris på det :)

    Ha en super dag videre!!

    SvarSlett
  4. hei babes!!
    du for en fin puff du har laget! imponeret:)

    SvarSlett