Sider

lørdag 22. august 2009

Kjæledyr...


På veien hjem fra barnehagen i dag fant Sebastian en marihøne. Han telte prikkene og skulle ta den på hånden for å ønske seg noe (som jeg sa at jeg hadde gjort når jeg var liten), men den fløy før han rakk å gjøre det. Dermed gikk vi i gang og lette etter flere.
Mikkel ville også ha en. Fant en til mikkel. Han tok den på hånden sin. Den krøp opp på armen og Mikkel ropte av glede. Det kilte sånn.. Vi gikk nedover bakken. Da fløy marihøna. Mikkel ble helt fra seg. Marihøna skulle jo være kjæledyret hans. Han ble på gråten. Kjæledyret hans.... Jeg måtte prøve å få han på andre tanker, bare for i det hele tatt å komme oss hjem. Det skal ikke være lett :o). Men jeg klarte det. Til slutt.

Vi gikk hjem for å lage kongledyr. Vi sagde en planke, og skrudde i noen skruer slik at vi fikk en bru. Dermed ble det de tre bukkene bruse og trollet under brua. Gøy å se når ungene koser seg og driver med ting ute!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar